O tebe

Petra Macháč /farfalla mia/: Motýľ je vznešený a výnimočný...a to sa snažíme preniesť do našej tvorby

Petra Macháč /farfalla mia/: Motýľ je vznešený a výnimočný...a to sa snažíme preniesť do našej tvorby Počet fotiek v galérii: 10

Každá žena sa chce páčiť a chce byť spokojná. Najmä sama so sebou :) Nejedenkrát hľadáme niečo, čo nutne potrebujeme a ideálne čím sa odlíšime od iných :). A tak som i ja objavila nezameniteľnú značku, ktorá nesie príjemný názov farfalla mia a jej fotky priam žeriem :) Stoja za ňou kamošky Petra Macháč a Dominika Kráľovičová, ktoré pilne pracujú na ďalších novinkách a o tom sa dočítate na nasledujúcich riadkoch :) 

Povedzte nám niečo o tom, ako to celé začalo.. čo bol prvý impulz k tomu, že idete podnikať?

Celá idea vznikla v apríli 2015. Bol to spontánny nápad, z ktorého vzišla značka. Naša značka, na ktorú sme tak veľmi hrdé.. Úplne prvý produkt boli čelenky ,,na mieru," ktoré v tom období boli absolútne nedostatkový tovar, čo bol nakoniec aj dôvod vzniku našej značky. Chceli sme ľuďom ponúknúť to, čo nie je a prioritne to, čo samy postrádame na trhu. Naše začiatky boli veľmi chaotické, no zároveň plné radosti. Do povedomia sme sa dostali veľmi rýchlo, až sme to miestami zvládali len veľmi ťažko, nakoľko sme s tým nepočítali a nemali sme ešte vybudovaný systém a poriadok. Bolo to krásne, no veľmi náročné obdobie. Trvalo istý čas nájsť ten správny systém a rozdelenie úloh v našom tíme, aby všetko išlo ako po masle. V súčasnej dobe máme vybudovaný skvelý ,,dream team" a sytém, môžeme naplno rozvíjať naše nápady a s radosťou tvoriť. Naše produkty sme začali propagovať zo začiatku na instagrame, neskôr pribudla stránka na facebooku. V súčasnosti má naša stranka cez 29 000 odberateľov a v priebehu dvoch rokov sa tešíme z tisíciek spokojných klientiek, za čo sme nesmierne vďačné. Okrem radosti a úspechu sa žiaľ stretávame s kopírovaním našich produktov. Na slovenský trh sme priniesli niečo, čo tu v tom období veľmi chýbalo, no v dnešnej dobe je množstvo kópií. Niektorí ľudia sú schopní aj pre malý zárobok stratiť tvár a sebaúctu. No my ideme s úsmevom vpred, neustále realizujeme nové a nové nápady, pracujeme s láskou, pretože naša práca nás baví a napĺňa, dáva nám slobodu vo všetkých smeroch. A v neposlednom rade nás posúvajú naše užasné zákazníčky.

 

Vaša značka sa volá „farfalla mia“ -Bolo náročné vymyslieť jedennázov, ktorý reprezentuje značku?

farfalla mia znamená môj motýľ a zaujímavé je, že vzniklo najprv naše logo motýľa, až potom samotný názov. Idea bola vymyslieť niečo nežné a krásne, no samozrejme bolo doležité aj to, aby názov ladil so samotnou značkou. Nebolo to jednoduché vymyslieť názov našej značky, no veríme, že sme vybrali dobre :) Motýľ je vznešený a výnimočný...a to sa snažíme preniesť do našej tvorby.

Dnes je bežné, že pracujú obaja partneri a myslím si, že naši manželia sú na nás hrdí a veľakrát sú nám nápomocní. Snažíme sa, aby naše detičky nepociťovali našu prácu a aby sme ich neoberali o ten vzácny čas strávený spolu. Nie je to vždy jednoduché, nejde váždy všetko podľa predstáv, ale všetko sa dá zvládnuť. Mať niečo ,,svoje" znamená neustále to zlepšovať, inovovať a posúvať vpred a to niečo stojí… no farfalla nám dáva pocit slobody, spokojnosti a stojí to za to.

Čo všetko ponúkate svojím zákazníkom?

Sortiment, ktorý ponúkame sa neustále rozrastá. K čelenkám a šatkám postupne začali pribúdať nové produkty, ponuku sme rozšírili o ruksaky, kabelky, peňaženky, prívesky na kabelky, v zimnom období pribudli čiapky, zimné pletené čelenky...Najmä ruksaky sa tešia veľmi veľkej obľube. Všetky tieto produkty sú handmade, slovenská poctivá ručná výroba a výhradne naše návrhy.

O aký sortiment je najväčší záujem?

Veľkej obľube sa tešia čelenky a ruksaky, v zimnom období sú to zimné čelenky a čiapky.

Pokiaľ ide o farby a materiál, z ktorého vyrábate, o čo je najväčší záujem zo strany zákazníčok? A čo preferujete vy?

Naše klientky milujú ružovú, bordovú, šedú a čiernu farbu. Toto sú asi naj farby, ktoré najviac obľubujú ako aj oni, tak aj my (smiech), no prirodzene, miesto si u nás nájde každá farba, nakoľko milujeme farebnosť a naša tvorba sa farebnosťou vyznačuje. Preferujeme kvalitný materiál.

 

Kde beriete inšpiráciu?A kto ju následne zhmotní do finálneho designu?

Inšpirujú nás rôzne svetové značky, no mohokrát nás inšpiruje aj malinký detail napríklad na topánke a ten prenesieme do nášho produktu. Snažíme sa tvoriť to, čo sa páči nám a kombinovať to s tým, čo si želajú naši klienti. Pri tvorbe je dôležitá fantázia, harmónia a samozrejme vnímať súčasný trh. No nie je na škodu byť krok vpred (smiech). Do finálneho dizajnu ho zhmotnia naši brašnári a krajčirky. Samotný dizajn našich produktov je však len v našich rukách.

Koľko „prototypov“ ste vytvorili, kým ste si povedali, že práve toto je ten „top“, ktorý je určený na predaj?

To je veľmi individuálne , zvyčajne je to tak na druhý až tretíkrát..

Čo sa týka ceny – veľa ľudí nevie oceniť „handmade“ výrobky, aké sú vaše reakcie?

Niekto vie, niekto nie..tiež je to individuálne... no nakoľko máme skutočne vysoký počet spokojných klientiek, (ktoré sa vracajú) tak vychádzame z toho, že to vedia oceniť a veľmi sme za to vdačné. 

Čo pre vás znamená „nálepka slovenský výrobok“, ako to vnímate vy?

Je to pre nás česť a sme na to pyšné, že niečo mohlo vzniknúť ,,doma" poctivou prácou. Aj my uprednostňujeme slovenské výrobky a podporujeme slovenské značky.

Výhodou spolupráce so ženou - kamarátkou je už spomínaná opora, more zábavy (denne sa toho nasmejeme neurekom) a v mnohých prípadoch rovnaké zmýšľanie. Nevýhody vyplývajú z toho, že máme každá svoju hlavu a niekedy je ťažké zosúladiť sa, rozhodnúť spoločne a dohodnúť sa - keď sa náhodou každej páči niečo iné.

Čo chystáte na vianočný trh? Máte nejaké novinky v rámci vášho sortimentu?

Rôzne vianočné balíčky a novinky – len nové farby doplnkov, žiaľ, čo sa týka ruksakov a kabeliek sme už teraz vypredaní, v tomto čase prijímame objednávky už na január. Novinky plánujeme na január a už pomaly začíname pracovať na novej kolekcii jar/leto 2018.

Venujete sa podnikaniu „farfallamia“ na plný úväzok alebo len v rámci svojho voľného času?

Na plný uväzok.

 

Čo je podľa vás najťažšie na podnikaní?

Podnikanie je zložitá záležitosť, je to mravenčia práca po každej stránke..vymyslieť niečo, vytvoriť, zaujať, predať atď...je to tisíc detailov, ktoré tvoria celok. Od stratégie...cez marketing..

Ako si hľadáte zákazníčky?

Prostredníctvom internetovej stránky, fb stránky, instagramu. No sme vdačné za to, že v dnešnej dobe si mnohé klientky nájdu nás.

Nosíte vlastné výrobky aj vy? Ktoré sú vaše najobľúbenejšie?

Áno, samozrejme, obľubujeme čelenky, čiapky a naše ruksačiky.

Vedeli by ste dať niekoľko tipov začínajúcim podnikateľkám „ako na to“, resp. ako sa nevzdať pri prvom úspechu v začiatkoch podnikania?

Ťažko niečo odporúčať, pretože my sme do toho vhupli bez rozmyslu a nevedome (smiech), potom nastal ,,rozbehnutý kolotoč" a už akosi ,,nebolo" možné vystúpiť... No každopádne ísť si za svojím snom, držať sa svojich nápadov a veriť si..veriť, že to vyjde (smiech) a určite nie je na škodu kvalitný biznis plán, ktorý sme my tvorili za pochodu..

Máte podnikateľský sen? Je spojený so značkou Farfallamia?

Rozvíjať našu značku a posúvať ju vpred.

Podnikanie je zložitá záležitosť, je to mravenčia práca po každej stránke..vymyslieť niečo, vytvoriť, zaujať, predať atď...je to tisíc detailov, ktoré tvoria celok. Od stratégie...cez marketing..

Aké je to pracovať v dámskom kolektíve? Nemáte problém dohodnúť sa? 

Táto skutočnosť má dve stránky...začala by som tým, že sme dlhoročné priateľky – povedzme už od plienok (smiech), máme rovnaké záujmy, rovnaký zmysel pre humor a stojíme pri sebe už roky. A to bol aj dôvod, prečo sme sa dohodli na vzájomnej spolupráci. Výhodou spolupráce so ženou - kamarátkou je už spomínaná opora, more zábavy (denne sa toho nasmejeme neurekom) a v mnohých prípadoch rovnaké zmýšľanie. Nevýhody vyplývajú z toho, že máme každá svoju hlavu a niekedy je ťažké zosúladiť sa, rozhodnúť spoločne a dohodnúť sa - keď sa náhodou každej páči niečo iné. No vždy nájdeme riešenie, bud jedna z nás ustúpi, alebo vyhrá zlatá stredná cesta. Náš pracovný vzťah sa stále kryštalizuje a ak aj nastanú niekedy medzi nami pracovné nezhody, rozhodne ich neprenášame do nášho súkromia.

Ste matka a podnikateľka v jednej osobe, ako sa dá skĺbiť rodinný život so životom podnikateľky?

Všetko sa dá, keď sa chce. Dnes je bežné, že pracujú obaja partneri a myslím si, že naši manželia sú na nás hrdí a veľakrát sú nám nápomocní. Snažíme sa, aby naše detičky nepociťovali našu prácu a aby sme ich neoberali o ten vzácny čas strávený spolu. Nie je to vždy jednoduché, nejde váždy všetko podľa predstáv, ale všetko sa dá zvládnuť. Mať niečo ,,svoje" znamená neustále to zlepšovať, inovovať a posúvať vpred a to niečo stojí… no farfalla nám dáva pocit slobody, spokojnosti a stojí to za to.

Máte nejaký idol vo vašom živote?

Konkrétny idol nie, no určite sú pre nás veľkou inšpiráciou šikovní, kreatívni a originálni ľudia

Čo vás ženie vpred?

Jednoznačne láska k našej práci, naša práca je pre nás zábavou a potom sú to spokojné klientky a úžasná spätná väzba od nich, ktorá nás poháňa vpred.

Ostáva vám čas na nejaké hobby? 

Obe obľubujeme knihy (je to skvelý relax), voľný čas s radosťou trávime s našimi milovanými a v neposlednom rade nás baví cestovať.

TIP TOP

♣ Jedlo ♣ Zemiakové lokše a halušky
♣ Kniha ♣ Odsúdení prežiť
♣ Kaviareň ♣ Je ich viac, nemám jednu
♣ Kozmetika ♣ Obľubujem loreal
♣ Film ♣ Ctihodný občan

Podobné články

O tebe

Mia Kurucová: Chceme, aby pri každom zahryznutí do čerstvého chlebíka, pocítil každý chuť domova.

Mia Kurucová: Chceme, aby pri každom zahryznutí do čerstvého chlebíka, pocítil každý chuť domova.

Mia Kurucová je mladá žena plná nápadov. Raz sa jej prisnilo o jej obľúbených pomazánkach – takých, ...

O tebe

Kristína Králová: O vydávaní kníh som nemala ani potuchy. Vôbec som netušila, koľko práce je za tým, kým sa kniha dostane do kníhkupectva.

Kristína Králová: O vydávaní kníh som nemala ani potuchy. Vôbec som netušila, koľko práce je za tým, kým sa kniha dostane do kníhkupectva.

Osud, šťastie, náhoda... Kristína Králová na náhody neverí. Napriek tomu, že vyštudovala školu, ktor...