Tip redakcie

Mladí dizajnéri otvárajú nové storočie tyčinky KOFILA

Mladí dizajnéri otvárajú nové storočie tyčinky KOFILA Počet fotiek v galérii: 1

KOFILA mieri do nového storočia v obaloch od talentovaných študentov grafického designu. Tí v návrhoch predstavujú svoj pohľad na ikonické dizajnové prvky v novodobom poňatí. Originálnu kombináciu jemnej kávovej náplne s mliečnou čokoládou ľudia milujú už 100 rokov. Nadčasová ikona patrí medzi 5 najpredávanejších tyčiniek na trhu. V roku 2022 sa jej v závode Nestlé Zora Olomouc vyrobilo viac ako 20 miliónov kusov. Od roku 2021 je navyše výhradne zo 100 % udržateľne získavaného kakaa.

KOFILA inšpiruje mladých umelcov

Príbeh o nadčasovej chuti sa začal písať v roku 1923. KOFILA očarila svojich priaznivcov nielen svojou výnimočnou chuťou kombinujúcou čokoládu s jemnou kávovou náplňou, ale aj unikátnym, typicky žltým obalom z pera dvorného ilustrátora Orionu, vtedy 23-ročného Zdeňka Rykra. Rovnako ako pred 100 rokmi aj teraz dáva KOFILA šancu mladým umelcom.

K 100. výročiu uvádza KOFILA dizajnovú edíciu, ktorá vznikla v spolupráci s ateliérom Grafického dizajnu Univerzity Tomáša Baťu v Zlíne. Študenti zlínskej univerzity navrhli takmer 80 unikátnych dizajnov, z ktorých bolo vybraných 7 najzaujímavejších spĺňajúcich stanovené kritériá. Dizajny boli vybrané odbornou porotou.

Študenti sa vo svojich návrhoch inšpirovali nielen spojením typického prvku tyčinky, ktorým je káva a čokoláda, ale aj pôvodným dizajnom od Zdeňka Rykra alebo vzormi, ktoré boli v čase jej vzniku populárne.

KOFILA sa navyše od jesene roku 2021 vyrába zo 100 % udržateľne získavaného kakaa spĺňajúceho štandardy ekologickej udržateľnosti, férového obchodu a dodržiavania ľudských práv. Vyrába sa v olomouckej továrni Zora, ktorá na svoju prevádzku využíva zelenú energiu a kde sa jej v minulom roku vyrobilo viac ako 20 miliónov kusov.

„KOFILA je krásnym príkladom tradície, ktorá pretrváva po celé generácie. Do nového storočia vstupuje KOFILA v obaloch vytvorených mladými dizajnérmi, ktorí sa vo svojich návrhoch inšpirovali ikonickým obalom a dodali mu moderný nádych. Nadčasovosť tyčinky symbolizuje jej minimalistický tvar, rovnako tak unikátna receptúra spájajúca kávu a čokoládu, ktorá je navyše od roku 2021 vyrábaná zo 100 % udržateľného kakaa,“ dodáva Eliška Soukupová, manažérka značky KOFILA.

Podobné články

Tip redakcie

Zažiarte všade, kde sa objavíte

Zdroj: s‘Oliver

Čo vás viac láka? Lesklé látky a flitre alebo na seba radšej upozorníte výraznými farbami? Koniec ro...

Tip redakcie

Zimná móda vyžaduje vrstvenie i nádych luxusu

Zdroj: COMMA

Rok sa chýli ku koncu, no najkrajšie obdobie pre módne inšpirácie ešte len začína. comma, predstavuj...