O tebe

Martina Molčan: Splnenie malého veľkého sna každého z nás začína rozhodnutím konať

Martina Molčan: Splnenie malého veľkého sna každého z nás začína rozhodnutím konať Počet fotiek v galérii: 4
Zdroj foto: Martina Molčan, Italka

Či už  milujete chute a vône Talianska, alebo si len chcete dopriať zážitok, na ktorý budete dlho spomínať, ste na správnom mieste. Navyše, ak rada vynikáte z davu, ale pritom nedáte dopustiť na pohodlné basic kúsky, ktoré sa dajú hravo oživiť doplnkami, určite by ste mali spoznať ITALKU - taliansky butik s nadčasovou módou. Za značkou stojí Martina Molčan, ktorá otvorila prvý kamenný butik len na začiatku tohto roka v Šamoríne. Aktuálne, koncom novembra otvára druhú kamennú predajňu - showroom v BratislaveV novom roku sa môžete tešiť na novinky - ako private shopping a Italian women vibes - balíček pre milovníčky Talianska s pridanou hodnotou, ktorý bude vyskladaný na mieru každej Italke.

Vďaka túžbe vystúpiť z davu, ktorá bola čoraz silnejšia a vďaka tomu, že sa Martiny stávala sebavedomejšia žena s vlastným názorom si zvolila vlastnú cestu, pretože, sa držala myšlienky, že "s davom sa dostanem jedine tak do továrne, a preto som si zvolila vlastnú cestu." O jej podnikateľských začiatkoch, čo ju podnikanie naučilo a ako nakupuje oblečenie pre seba prezradila v krátkom rozhovore.

Založila si a prevádzkuješ obchod s dámskou módou - Italka store. Čo ťa priviedlo k tejto myšlienke - založiť si vlastný obchod s talianskou módou?

Od detstva bola mojím snom práca, pri ktorej by som sa celý deň mohla hrať s oblečením a kombinovať jednotlivé produkty, módne kúsky a doplnky. Ako aktívna športovkyňa som však vždy preferovala pohodlné športové oblečenie, v ktorom som sa cítila komfortne. Neviem prečo, ale vždy som mala obavu obliecť sa vyzývavo a vystúpiť z davu.

Musím sa priznať, že som skôr človek, ktorý preferuje osobný kontakt a sociálne siete nie sú úplne moja komfortná zóna. Určite patria k oblastiam, v ktorej som urobila najväčší posun, keďže som sociálne siete predtým používala veľmi sporadicky. 

Možno ma brzdilo moje pracovné prostredie, kde na mňa zazerali, ak som si dovolila „vyhodiť si z kopýtka“ a obliecť si niečo extravagantné, takže moja túžba odlíšiť sa bola chvíľu potlačená. Avšak časom sa zo mňa stávala sebavedomejšia žena s vlastným názorom. Povedala som si, že s davom sa dostanem jedine tak do továrne, a preto som si zvolila vlastnú cestu a rozhodla som sa otvoriť si svoj vysnívaný obchodík.

Čo bolo najväčšou výzvou v tvojich podnikateľských začiatkoch?

Najväčšou výzvou bolo najmä na začiatku vyznať sa vo všetkých predpisoch, povoleniach, potvrdeniach a podobne. Ale moje rozhodnutie vydať sa na svoju vlastnú cestu a ponúknuť aj okolitému svetu niečo z môjho sveta bolo jednoznačné. I keď doba nie je ľahká a konkurencia je veľká. Ja si chcem splniť svoj sen, aby sa touto cestou mohli napĺňať aj skryté túžby mnohých žien: obliecť sa do pohodlia, ale zároveň nesplynúť s davom.

Čo ťa naučilo tvoje podnikanie?

Vlastné podnikanie je každodenná drina, ale ak to človeka baví a napĺňa tak to tak nevníma. Ja mám radosť, že môžem stretávať nových inšpiratívnych ľudí a učiť sa stále nové veci. Dôležité je, ísť si za vlastným snom a veriť si, lebo všetko je možné, ak to človek naozaj chce.

Možno ma brzdilo moje pracovné prostredie, kde na mňa zazerali, ak som si dovolila „vyhodiť si z kopýtka“ a obliecť si niečo extravagantné, takže moja túžba odlíšiť sa bola chvíľu potlačená. Avšak časom sa zo mňa stávala sebavedomejšia žena s vlastným názorom. Povedala som si, že s davom sa dostanem jedine tak do továrne, a preto som si zvolila vlastnú cestu a rozhodla som sa otvoriť si svoj vysnívaný obchodík.

Akú úlohu hrajú sociálne siete v tvojom podnikaní?

Musím sa priznať, že som skôr človek, ktorý preferuje osobný kontakt a sociálne siete nie sú úplne moja komfortná zóna. Určite patria k oblastiam, v ktorej som urobila najväčší posun, keďže som sociálne siete predtým používala veľmi sporadicky. Hlavne, čo sa týka súkromia, tak verejne nezdieľam takmer nič. Ale je sociálne siete sú úžasný nástroj, vďaka ktorému je možné vybudovať skvelú komunitu, ktorá zdieľa podobný názor a navzájom sa inšpiruje.

Móda je tvoja vášeň, ako si nakupuješ oblečenie pre seba do svojho šatníka?

V prvom rade ma musí daný kúsok niečím zaujať, a som presvedčená o tom, že to je to pravé pre mňa a bez toho neodídem. Musím sa v ňom cítiť pohodlne, aby som bola celý deň v pohodlí a nič ma neobmedzovalo, ale pritom je to šmrncnuté jemnou extravaganciou. Výzva je výber oblečenia do butiku, lebo musím zasiahnuť viac štýlov, aby som potešila nielen zákazníčky, ktoré milujú basic štýl, ale aj tie s náročnejším vkusom.

Absolvovala si kurz fashion stylingu v Štúdiu 22 u Janky Olšinskej, vieš to s odstupom času vyhodnotiť, čo ti to dalo?

Tento kurz mi dal veľa. Vďaka nemu som sa naučila rozlišovať typy postáv, farebnú typológiu, stylingy na rôzne príležitosti a dokonca sme takisto nazreli do stylingu reklám a profi fotení. Aj na našom webe, ponúkame službu bezplatný PORADCA . Prostredníctvom tejto bezplatnej služby ponúkam ženám personálny styling, šitý na mieru podľa typu ich postavy, či farebnej typológie - to znamená, že sa stretneme v dohodnutom termíne aj vo večerných hodinách a počas víkendu.

Ako potom prebieha personálny styling? Môže si ho dovoliť každý?

Ako som už spomínala, ide o bezplatné poradenstvo, a to u nás v butiku - či už v Šamoríne alebo v showroome v Bratislave. Na styling sa dohodneme na vopred dohodnutý čas, aby to klientke vyhovovalo, zároveň vopred predisktujeme prípadnú predstavu o oufite. Ideaálne je, keď zákazníčka pošle foto svojej postavy vopred, aby už počas nášho stretnutia mala predpripravené varianty outfitov a nemusela stráviť dlhé hodiny v predajni.

Aké máš plány so showroomom v Bratislave, keďže nejde o typickú predajňu?

Chceme, aby tento náš showroom prinášal “wow” efekt, ktorý bude prinášať pocit pohodlia a pozitívnej energie, kde sa budú ženy cítiť uvoľnene. Môžeme povedať, že pôjde o taký “hybridný” koncept, fashion store talianskej módy a dobuducna priestoru pre networking a workshopy.
Veríme, že v novom roku rozbehneme sériu workshopov zameranú na ženské sebavedomie. Pretože vnútornú krása začína s pocitom, že som sama so sebou spokojná a vyrovnaná a ide ruka v ruke s krásou vonkajšou. 

Ak by ste mali záujem prísť na slávnostné otvorenie predajne 7. decembra do OD Kocka, napíšte email na info@italka.sk

Článok nájdete aj na akcnezeny.sk, pretože Martina Molčan je členkou klubu AZ

Podobné články

O tebe

Jana Jurčenko: Nebolo dňa, aby som módu neriešila

Zdroj: redakcia

Jana Jurčenko získala pred sviatkami Oscara za módu. Osobne si ho prevzala počas slávnostného galave...

O tebe

Cutman Matúš Dudo: Vždy ma lákalo pomáhať ľuďom

Zdroj: Matus Dudo

Boli ste už na nejakom profesionálnom fighterskom galavečeri? Ak áno, určite ste si všimli, že okrem...