O knihe: Len čas ukáže /recenzia/

O knihe: Len čas ukáže /recenzia/ Počet fotiek v galérii: 1

Dnešné knižné okienko bude vskutku výnimočné! Jeffrey Archer je svetoznámy autor, pretože svojimi rozprávačskými schopnosťami upútal mnohých čitateľov. Je jedno, o aký žáner sa zaujímate, akých autorov máte radi, aj to, čo práve čítate, ak raz vezmete do ruky knihu od Archera, vznikne medzi vami láska na celý život!

Autor: Jeffrey Archer
Názov: Len čas ukáže
Séria: Kronika rodu Cliftonovcov (1. diel)
Preklad: Renáta Rudišinová
Počet strán: 344
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Motýľ

Pútavo vyrozprávaný príbeh o živote Harryho Cliftona sa začína v roku 1920 slovami: „Povedali mi, že otec zomrel vo vojne.“ Otca, dokára z Bristolu, Harry síce nepoznal, no všetko o dokoch ho naučil strýko. Ten od Harryho očakával, že sa po škole pridá k nemu do lodenice. Lenže pomocou daru, o ktorom nikto netušil, vyhrá štipendium na exkluzívnu chlapčenskú školu a jeho život už nikdy nebude ako predtým...

Vydavateľstvo Motýľ urobilo veľmi dobre, keď sa rozhodlo znovu priniesť na slovenský trh takého autora, akým je Jeffrey Archer. Ako prvú som od neho čítala knihu Kain a Ábel, ktorá mi ukázala ďalšiu formu písania, a to umenie pána Archera. Séria Kronika rodu Cliftonovcov začína prvou časťou s názvom Len čas ukáže a práve tú sa vám dnes pokúsim priblížiť.
Príbeh je, ako už názov série napovedá, o rodine Cliftonovcov, najmä o jej najmladšom členovi Harrym. Avšak nie len rodina Cliftonovcov má čo k tomuto príbehu povedať, tiež rodina Barringtonovcov je v tejto knihe veľmi dôležitá. Členov oboch rodín, a to dokonca viacerých generácií, spájajú rôzne životné osudy, nad ktorými budete pri čítaní len otvárať ústa. Hoci sprvoti spoznáte len najmladšieho Harryho a jeho cestu za lepším životom, každá stránka navyše vám začne odhaľovať rôzne osudy ľudí spojených s oboma rodinami, na povrch vypláva mnoho tajomstiev z minulosti a aj keď si poviete, že autor vás už zaručene nedokáže prekvapiť, zmýlite sa, pretože Archer je nielen majster v rozprávačskom umení, ale tiež vo vymýšľaní zápletiek. Navyše pútavý príbeh sprevádzajú mnohé fakty z histórie.
V prvej časti série vás autor prevedie udalosťami viacerých rokov, ktoré podáva z pohľadu niekoľkých postáv, preto si niekedy budete môcť vychutnať jednu scénu z pohľadu rôznych osôb a objaviť tak niečo nové, čo vám pri odhaľovaní tajomstiev týchto dvoch rodín nesmie uniknúť. Archer píše tak, že vás nebude nudiť dlhými opismi a taktiež nečakajte hlboké sondy do vnútra každej z postáv, hoci, samozrejme, miestami nechýbajú ani tie, avšak len v stručnosti. Autor sa zameriava na vyrozprávanie osudov, ktoré sú samé o sebe také silné, že vás úplne pohltia. Samozrejme, v knihe nechýba ani láska.
Boj medzi dvomi rodinami, ktoré sú z rôznych sociálnych vrstiev, intrigy a tajomstvá na vás možno budú vplývať ako klišé, no hneď ako začnete čítať, nepustíte knihu z rúk a uveríte Archerovi každé jedno slovo bez akejkoľvek výhrady. Navyše autor každú z kníh série ukončí tak, že máte nutkanie siahnuť po ďalšej časti, čo vám vydavateľstvo Motýľ postupne umožňuje.
Zo série zatiaľ vyšli tri časti a na vydanie sa pripravuje štvrtá, preto neváhajte a okamžite siahnite po Kronike rodu Cliftonovcov!

Jana Šulková