Tip na knihu: Sklenený meč /recenzia/

Tip na knihu: Sklenený meč /recenzia/ Počet fotiek v galérii: 1

Vydavateľstvo Motýľ prinieslo na slovenský trh strhujúci príbeh o dievčati Mare Barrow, ktoré možno budete milovať a možno ho budete nenávidieť. Pýtate sa prečo? V pokračovaní Sklenený meč vás totiž na takmer každej stránke prekvapí niečo nové, niečo nečakané... čo vás priam priklincuje k zemi.

Dnešné knižné okienko bude o pokračovaní dystopickej série Červená kráľovná, o ktorej sme písali len nedávno, vlastne, mám pocit, akoby to bolo len včera.

Autor: Victoria Aveyard
Názov: Sklenený meč (2. časť série Červená kráľovná)
Počet strán: 400
Rok vydania: 2016
Vydavateľstvo: Motýľ

O knihe:

V elektrizujúcom pokračovaní románu Červená kráľovná sa stupňuje boj medzi neustále sa zväčšujúcou armádou Červených so špeciálnymi schopnosťami a zvyškom sveta, ktorý je ešte stále rozdelený podľa krvi. Krv hlavnej hrdinky Mare Barrow je síce červená, no jej schopnosť ovládať blesky z nej robí nebezpečnú zbraň, ktorú chce mať kráľovský dvor pod kontrolou. Mare sa síce spolu s Calom podarí utiecť a zobrať so sebou aj tajný zoznam s menami tých, ktorí sú „novou krvou“, avšak pomstychtivý Maven, ktorý je teraz už kráľom, je rozhodnutý nájsť ich a zničiť. A tak sa Mare vydáva na najnebezpečnejšiu misiu svojho života – je rozhodnutá vypátrať ďalších Červených so špeciálnymi schopnosťami, aby s ich pomocou porazila Mavena a ukončila vládu Strieborných. Musí však čeliť aj ďalšiemu nebezpečenstvu, ktoré vyviera z jej vlastného vnútra. Zlomí ju váha životov, ktoré boli položené v mene revolúcie, a stane sa z nej rovnaký netvor, akého sa snaží poraziť? Alebo ju faloš a zrada už navždy zocelia? Mare Barrow nemá na výber... Musí čeliť temnote, ktorá sa jej začína rozpínať v duši.

Na pokračovanie série som sa, samozrejme, veľmi tešila, a tak som sa do čítania pustila hneď deň po doručení knižky do mojej schránky. Prvá časť skončila otvorene a pomerne akčne, preto čakanie na pokračovanie bolo o to ťažšie. Tak ako akčne Červená kráľovná skončila, tak akčne Sklenený meč začal. Od prvej strany na vás číha dobrodružstvo, ťažké rozhodnutia, prekvapenia, nové a nové veci a noví ľudia. V tejto časti budete opäť zahltení množstvom postáv, avšak nie je to zmätočné, čo je výhodou aj pre mladšieho čitateľa. Napriek tomu však odporúčam knižku čítať pozorne, aby vám neunikol ani jeden jediný detail.
Mare má plán, ako zmeniť svet rozdelený krvou, no bude to jednoduché? Ak si myslíte, že dokážete predvídať, čo sa v príbehu stane, ste na omyle! Netuším, ako pracuje mozog tejto autorky, no zatiaľ som nečítala knihu, ktorá by bola prekvapivejšia, čo sa rôznych zvratov týka. Každú chvíľu som takmer híkala nad tým, čo sa mi odohráva pred očami. Písmenká tancovali, stránky sa otáčali a ja som žasla a hútala, čo všetko ma na tejto dobrodružnej ceste ešte čaká. V tejto časti série je veľa boju, veľa bitiek, veľa krvi a veľa smútku. Poviete si, že budete ľutovať mŕtvych, no po čase pochopíte, že najväčšmi ľutujete Mare, ktorá je síce živá, no každú sekundu balansuje na hrane života a smrti. Hlavná protagonistka vás dokonca bude rozčuľovať, bude vám liezť na nervy a najradšej by ste ju zabili sami, pretože vôbec nekoná tak, ako by ste si to predstavovali. A práve toto na knihe oceňujem najviac! Ak by totiž všetko šlo ako po masle, ak by ma ani len raz nezaškrelo správanie tejto neobyčajnej hrdinky, bola by to nuda. Autorka vie prostredníctvom Mare vyvolať rôzne emócie, vykresľuje ju nezvyčajne silnú, no pritom zraniteľnú. Nechcem vám prezradiť veľa, no ako už napovedá anotácia, Mare je po celý čas niekde medzi temnom a svetlom, a práve to bolo v príbehu veľmi osviežujúce. Čo sa týka ostatných postáv, milo ma prekvapil jej kamarát z rodiska Kilorn, zato dosť vlažne som čítala o princovi Calovi, od ktorého som akosi očakávala viac, vzhľadom na to, ako v prvej časti série zažiaril. Na svoje si prídu najmä milovníci nadprirodzených schopností, ktorých nositeľov bolo v tejto časti naozaj veľa a boli obdarení tými najrôznejšími schopnosťami, aké si viete predstaviť. Ako som už spomínala, táto časť je viac akčná, viac bojová, to jej však neuberá na kvalite, práve naopak, číta sa rýchlo a rozpoltenosť Mare Barrow je to, čo vás bude po celý čas čítania škrieť a držať v napätí najviac. Ja už sa neviem dočkať tretieho pokračovania, dúfam, že čas do vydania prejde veľmi rýchlo a čo nevidieť vás budem môcť informovať o ďalšom osude sveta rozdeleného krvou.

Jana Šulková